Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter! --- Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter! --- Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter!

Basit, açık ama ikna edici bir otel iş planı, sadece fırsatı nasıl değerlendireceğinizi düşünmeniz için değil, aynı zamanda herhangi bir yatırımcı veya borç alacağınız kuruluşa karşı da bunu yapma yeteneğine sahip olduğunuzu ikna etmeniz için gereklidir. Hiçbir bilinçli yatırımcı planlama eksikliğini hoş görmeyecektir.

Mustafa Üstünsöz

Bu soru çok farklı cevaplara şahit olabilir, o nedenle okuyup bitirdikten sonra sizde içinizden gelenleri yorum olarak eklerseniz memnun olurum.

Bu yazıyı Otel sektörünün dışında olup, otel sahibi olma hayali olanlara hitaben hazırladım.

Otel sahibi olanların belli başlı sebeplerini hatırlayarak başlayalım:

  • Otel kendiliğinden sosyal çevre yaratan bir müessesedir, otelin statüsünün hedeflediği müşteri kitlesi, direk iletişime geçebileceğiniz insan kitlesidir. Bu nitelik sayesinde, ticari hacmi belli bir seviyeye gelmiş olan varlık sahipleri, gerek pazarlama etkisini kullanmak, gerekse yeni iş birlikteliklerine zemin olarak kullanmak için otel sahibi olmayı seçer.
  • Hizmet sektörü, işini doğru ve kaliteli yapanlar için karşı konulamaz bir büyüme potansiyeline sahiptir. Bir turizm firması (acente, havayolu, küçük otel işletmesi) günün birinde müşterilerinin aynı markanın devamında hizmet almak ve müşteri kitlesinden daha fazla kazanç elde etmeyi hedefleyerek otel sahibi olmaya karar verir.
  • Ve ülkemizde en fazla bilinen sebep; büyük işletme sahipleri kazançlarının doruğuna geldiklerinde, kazanılan paraların vergisini ödeme zamanı gelir, ancak ödenecek vergi, yatırım yapmaya yetecek kadar yüksek olduğu için, bununla yeni bir yatırım yapma, otel sahibi olma kararı alınır.

Bunlar bilinçli olarak otel sahibi olmaya karar veren işletme sahiplerinden örnekler, bunun dışında dolaylı yoldan otel sahibi olanlar var (haciz, miras, takas vb.) yazımın devamı onları da ilgilendirebilir.

Otel pazarının kilit segmentleri nelerdir?

Otel, seyahat edenler için konaklama ve genellikle yemek ve benzeri diğer hizmetler sağlayan bir tesistir. (Öte yandan, motel kelimesi, yanlış bilindiği haliyle küçük otel anlamına gelmez, genellikle açık bir park alanına doğrudan erişimi olan odaların bulunduğu, karayollarında seyahat eden sürücülerin konaklamasına imkan sağlayan tesislerdir.)

Oteller, bir dizi karakteristik özellik ile sınıflandırılabilir;

  • Tam hizmet veya sınırlı hizmet sağlaması,
  • Şehir merkezi, konumu veya bölgesi,
  • Fiyat seviyesi,
  • Oda sayısı,
  • Bağımsız mı yoksa bir işletme zincirinin parçası mı.

Oteller ve moteller de oda fiyatlarına göre bölümlere ayrılabilir.

  • Bir bölgede yer alan otellerin satış fiyatı sıralamasında %30 luk ilk dilimi lüks olarak sınıflandırılır.
  • Sıralamadaki bir sonraki %30 luk dilim orta sınıf, son %40 lık dilim ise ekonomik sınıf olarak sınıflanabilir.

25 veya daha fazla odadan oluşan oteller, otel endüstrisinin gelirlerinin% 83,6’sını sağlamaktadır. Bu gelirleri kaynaklarına göre dağıtacak olursak

  • Oda % 62,7
  • Gıda ve alkol satışları % 12,5
  • Konferans ve toplantı odaları % 4,2
  • Diğer % 4,2

25 odadan daha az oda sunan oteller, sektör gelirinin sadece% 3.8’ini oluşturmaktadır.

Oteller Nasıl Gelir ve Kar elde ediyor?

Açıkçası oteller odalarını satarak gelir ve kar elde ediyorlar. Bununla birlikte, göz önünde bulundurulması gereken diğer önemli gelir kaynakları, yiyecek ve alkol satışları, konferans ve toplantı odaları satışıdır.

Otel pazarını etkileyen dış faktörler nelerdir?

Otel endüstrisinin performansını etkileyen birçok faktör vardır. Ana etkenleri kısaca özetlemek gerekirse:

  • Yurt içi seyahatteki eğilimler: Özellikle iş seyahatleri ve evden uzakta geçirilen geceler, konaklama talebini doğrudan etkilemektedir. Ülke içi vatandaşların yaptığı yolculuk sayısı arttıkça, otellere olan talebi arttırmaktadır.
  • Tüketici Güven endeksi: Tüketici güvenindeki değişiklikler, bireylerin özellikle durgunluk sırasında eğlence ve seyahat harcamaları ile ilgili aldıkları kararları etkilemektedir.
  • Tüketici harcaması: Tüketici harcaması seviyelerinin seyahat talebi üzerinde doğrudan etkisi vardır. Tüketiciler genel olarak daha fazla harcama yaptığında, paralarının bir kısmını seyahat ve konaklama için harcaması daha olasıdır.
  • Uluslararası turizm: Uluslararası ziyaretçi varışlarında ki eğilimler ve kalış süreleri konaklama talebini etkilemektedir. Gelen yolculuklardaki artış, otellere olan talebi olumlu yönde etkiler.

Otel Pazarındaki Temel Finansal Göstergeler ve Maliyetler Nelerdir?

Kâr

Sektörel kar; faiz ve vergiden önceki kazançlar dikkate alınarak ölçülür. Sektör karı, son yıllarda satışların yaklaşık % 15,5’ini oluşturmuştur.

Satın Almalar

Endüstrinin ana giderleri, konaklama ve oda malzemeleri gibi alımlar ve satışların maliyetidir. Genelde oteller, Restoran olarak ayrılmış bir mekanda veya yemek salonlarında, yemek ve alkollü içecek de sunar.

Alımların ortalama bir otel gelirinin % 29,9’unu oluşturduğu tahmin ediliyor.

Personel

Otel yönetimi, ön büro, konsiyerj ve ilgili faaliyetler, genel yönetim, muhasebe, pazarlama, oda temizliği ve servis hizmetleri, mutfaklar, barlar ve restoranlar de dahil olmak üzere tüm otel içi faaliyetler, otel yönetimi için zaruridir.

Birçok otel işi düşük beceri ve eğitim gereksinim duyar ve çalışanlar yarı zamanlı veya geçici olarak işe alınabilir. Bu uygulama sayesinde, otel çalışanlarının gelirleri nispeten yüksek olabilir. Bunun yanısıra, işe alım ve eğitim, masraflı ve sürekli bir ihtiyaçtır. Bazı işletmeciler, işe alım maliyetlerini düşürmek için personel hizmetlerinin bir kısmını uzman personel işe alım kurumlarına taşere edebilir.

Maaşlar, toplam sektör gelirinin yaklaşık % 25,7’sine tekabül eder.

Kira ve Enerji, Yakıt Giderleri

Ortalama olarak, kira ve enerji (elektrik, su, gaz vb) otel gelirinin % 7,6’sını oluşturmaktadır.

Diğer Giderler

Pazarlama maliyetleri ve telif ücretleri, franchise bazında çalışansektör işletmecileri için bir diğer önemli maliyettir. Franchise şirketleri tipik olarak toplam gelirin% 4.0 ila% 6.0’lık bir bölümünü alırlar.

Diğer önemli maliyetler arasında onarım ve bakım, promosyon maliyetleri, acentelere ödenen komisyon, rezervasyon ve internet ücretleri, muhasebe ve yasal masraflar, motorlu taşıt giderleri, kırtasiye ve baskı, sigorta ve diğer idari ve genel masraflar bulunmaktadır.

Yeni Bir Otel Kurmanın püf noktaları nelerdir?

Yeni Bir Otel Kurmanın püf noktaları nelerdir

En İyi Konumu Belirlemek

Konum geleneksel olarak en önemli kritik başarı faktörü olmuştur. Rakiplerin tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamadığı doğru yerde konumlanmış bir otel başarılı olabilir. Ancak, mevcut otellerden gelen rekabetin yoğun olduğu bir semtte, başarı beklendiği gibi olmayabilir.

Sermaye İçin Plan Yapın

Mevcut bir otel satın almak, sıfırdan bir bina inşa etmek veya bir binayı otele dönüştürmek için yatırım yapmak için milyonlarca dolara ihtiyacınız olacak. Bu paraya sahip olmadığınız varsayıldığında, otelinizde banka kredisi ve / veya melek yatırımcı bulmanız gerekecektir.

Bir iş planınız olmalı

Basit, açık ama ikna edici bir otel iş planı, sadece fırsatı nasıl değerlendireceğinizi düşünmeniz için değil, aynı zamanda herhangi bir yatırımcı veya borç alacağınız kuruluşa karşı da bunu yapma yeteneğine sahip olduğunuzu ikna etmeniz için gereklidir. Hiçbir bilinçli yatırımcı planlama eksikliğini hoş görmeyecektir.

İstisnai Hizmet Sunmaya Odaklanın

Oteller, bu kritik başarı faktörünü, bilgili, nazik ve anlaşmazlığı çözme yeteneğine sahip olan personeli işe alarak başarır. Kaliteli hizmet sunmak aynı zamanda tekrar eden ziyaretçilerin adlarını ve tercihlerini hatırlamayı ve ilgi çekici öneriler ve çevre ile ilgili tavsiyelerde sunmayı gerektirir.

İstisnai Hizmet Sunmaya Odaklanın

Akıllı Bir E-Ticaret Stratejisi Uygulamak

Başarılı bir e-ticaret stratejisi, web sitenizin ticari değerini maksimuma çıkarır ve bunu başarmak üç temel faktöre dayanır:

  • Web sitenizin görünürlüğü
  • Web sitenizin satış odaklı olması
  • Web sitenizde tanıttığınız rezervasyon teklifleri, promosyonlar.

Akıllı Bir Fiyatlandırma Stratejisini Yapılandırma

Otel doluluk oranını arttıran akıllı bir fiyatlandırma stratejisi belirleyin. Maliyetlere ve pazar araştırmasına göre oda ücretlerini belirleyin. Fiyatlandırma faktörleri şunları içerir:

  • Personel maliyetleri,
  • Oda kategorisi,
  • Beklenen ortalama kalış süreleri,
  • Bakım maliyetleri,
  • Rakiplerin fiyatlandırma stratejileri.

Esnek Olmak

Müşterilerin bir otelden tamamen farklı beklentileri olabilir, bu nedenle ekibinize mümkün olduğunda onları elde tutacak kararlar alma yetkisi verilmelidir. İstisnalar yapma yetkisine sahip bir yönetici, bir durumu tersine çevirebilir ve kaliteli müşteri hizmetleri konusunda işletmenizin adının duyulmasına sebep olabilir.

Farklılaşmak

Rekabet üstünlüğü kazanmanın ve farklılaştırmanın iki temel yolu vardır: daha iyi ve farklı olmak:

  • Temel faaliyetleri farklı yaparak, herkesin sağladığı bir şeyde önemli ölçüde daha iyi olun.
  • Rakiplerin sunmadığı, anlamlı bir ürün özelliği oluşturun.

Kalite Yönetimine Odaklanmak

Kalite yönetimi, çalışan memnuniyeti ve katılımını içerir. Bir otel, çalışan memnuniyeti ve müşteri hizmetleri üzerine yoğunlaşarak, çalışanların mutlu olma olasılığını artırabilir ve dolayısıyla mükemmel müşteri hizmeti sunabilirsiniz.

Stratejik Pazarlama Planına Yatırım Yapın

Bir otelin pazarlama planının amacı, uzun vadeli başarı sağlamaktır. Hedef pazar segmentlerinize ulaşacak entegre bir strateji kullanın. Marka bilinirliği kazanmak ve nihayetinde gelir elde etmek için pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve satış çabalarından yararlanın.

Yeni Bir Otel İçin Tipik Başlangıç Maliyeti Nedir?

  • Oteli baştan inşa etmek veya satın almak,
  • Personel, pazarlama ve diğer işletme giderleri için işletme sermayesi.

Giderler için satış yüzdeleri yukarıda detaylandırmıştık. Bir otel inşa etmenin veya satın almanın maliyeti ile ilgili olarak, bu, otelin türüne (örneğin; ekonomik veya lüks otel) ve büyüklüğüne (örneğin, 25 oda ile 500 oda) göre önemli ölçüde değişir.

Bir Otel Kurmak İçin Atılacak Adımlar

Bir Otel Kurmak İçin Atılacak Adımlar

Otel sahibi olmaya karar verdiyseniz, şu adımları izleyin:

  1. Başlamak istediğiniz otel türünü belirleyin (örneğin, kaç oda, lüks yada ekonomik fiyatlı, vb.)
  2. Oteliniz için ideal lokasyonları belirleyin,
  3. Otelinizi sıfırdan inşa edip etmeyeceğinize veya mevcut bir yapıyı yenilemeye mi karar vereceksiniz,
  4. Masraflarınızı belirlemek için; otelinizi inşa etmek / yenilemekle görevli mimarlar ve taşeronlar ile konuşun,
  5. İmar konularını anlamak ve sorunları ve bunlarla ilişkili maliyetleri kabul etmek için yerel yönetimle görüşün,
  6. Stratejinizi, planlarınızı ve finansal projeksiyonlarınızı detaylandıran otel iş planınızı geliştirin,
  7. İş Planınızı, yatırımcılara ve kredi verenlere gerekli fonu sağlamak/yükseltmek için sunun,
  8. Otelinizi inşa edin / yenileyin,
  9. Otel personelinizi işe alın ve eğitin,
  10. Otelinizi etkili bir şekilde yönetmek için gerekli sistemleri (örn. Rezervasyon sistemi, muhasebe yazılımı vb.) Satın alın,
  11. Açılış öncesi otel pazarlama planınızı başlatın,
  12. Otelinize müşteri kabul etmeye

Bizix Hospitality uzmanları yeni otel projelerinizde yatırım danışmanı olarak yanınızda olabilir. Projenize atandıktan sonra her yönü ile projenizi kontrol altında tutar. Müşteri temsilciniz, hizmetimizden % 100 memnuniyet sağlamanız için yardımınızda olacaktır.

#otelsahibiolmak #otelYatırımıYapmak #BaşarılıOtel #Otelİşletmesi

Bizix Hospitality uzmanları yenileme projelerinizi kısa zamanlarda tamamlayabilir. Projenize atandıktan sonra sıkı bir çalışma programını takip eder. Müşteri temsilciniz, hizmetimizden % 100 memnuniyet sağlamanız için yardımınızda olacaktır.

#BeingaHotelOwner #HotelInvestment #SuccessfulHotel #HotelBusiness

Find this Article in LinkedIn

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

de_DE

Paylaş

Mustafa Fehmi Üstünsöz Vcard