Healthy Tourism

Everything you need for the COVID-19 Certification Program!

Healthy Tourism

Turkey's "Health Tourism"
Certification Program

Healthy Tourism will be an important determinant in the tourism industry of the new era in order to secure the continuity of your facility.

Türkiye’nin Sağlıklı Turizm Belgelendirme programı, tatilini Türkiye’de geçirecek tüm Türk vatandaşları ve yabancı ziyaretçilere, ulaşımdan konaklamaya, tesis çalışanlarından yolcuların kendi sağlık durumuna uzanan geniş bir yelpazede bir dizi alınması önerilen tedbirleri tanımlıyor. Zorunlu olmayan, isteğe bağlı bu belgelendirmeyi başvurmak isteyen tesis işletmeleri; yetkili uluslararası akreditasyon kuruluşlarına başvuruda bulunabilecektir.

Corona virüs küresel salgını sonrası dünya, artık eski dünya olmayacaktır. Turizm sektörü de eski yapılanmasını değiştirmek ve dönüşmek durumundadır. Bu dönüşümü hızla gerçekleştiren ülkeler, rekabette öne çıkacak, krizi fırsata dönüştüreceklerdir. Artık eski ‘’normallerimiz’’ olmayacak, yeni ‘’normallerimiz’’ oluşacaktır. Ortaya çıkan sıra dışı soruna çözüm üreterek dönüşme çabalarımızı, Türkiye turizminde yaşanan sorunların çözümü için bir fırsat olarak görüyoruz.

Konaklama ve yeme-içme tesislerimizi ayrı ayrı kriterler çerçevesinde uluslararası standartlarda denetleyerek, Sağlıklı Turizm Belgesi’ni vermeye yetkili olan akreditasyon firmaları hijyen ve sağlık denetimi ve uygunluk değerlendirmesi yaparak bunlara ilişkin raporlar düzenleyecek ve başvuruda bulunan tesislere düzenli olarak denetçi gönderip kriterlere uygun hizmet verilip verilmediğini denetleyecek.

Belgeyi alan tesisler Kültür ve Turizm Bakanlığı web sitesinden de duyurulacak. Sağlıklı Turizm Belgesi logosu, belgeyi alan tesislerinin görünen noktalarına asılacak ve müşteriler belge üzerindeki kare kod sayesinde tesis ile ilgili tüm denetleme bilgilerine ulaşabilecek. Bu sayede tüm süreç şeffaflık kazanmış olacak.

Sağlıklı Turizm Belgesi :

  • Çalışan, müşteri ve diğer ilgili taraflara güvenli bir tesis olduğunuzu bildirir,
  • Çalışanlarınız, misafirleriniz ve diğer bütün ilgili taraflar üzerinde, akredite kuruluş tarafından periyodik olarak hijyen ve sağlık denetimlerinden geçen bir tesis olarak güven tesis edebilirsiniz.

Everybody needs a doctor sometimes, but
Everyone always needs hygiene.

"Healthy Tourism"
In Accommodation Facilities

zaman ve mekan kontrolu

Zaman ve Mekân Kontrolü

Virüs ile mücadele bilim kurulu tarafından açıklanan, temaslı ve yakın temaslı vaka tanımlarında kullanılan 1,5 m. mesafe ve aynı ortamda 15 dk. bulunma algoritmasını konaklama tesislerine uyarlamak mümkündür. Bu açıdan tesis içi bütün alanlarda misafir ve çalışan arası 1,5 m. mesafe aralığının sağlanması önemlidir.

Temizlik ve Dezenfeksiyon

Temizlik ve Dezenfeksiyon

Covid-19; temas sonrasında ellerin; ağız, burun veya göz mukozasına götürülmesi ve temas etmesi ile bulaşmaktadır. Bu sebeple doğru ve etkin bir temizlik ve dezenfeksiyon planı ile kontrol sağlamak mümkün olacaktır.

Bu iki temel konuyu baz alınarak işletmelerin öncelikli yapması gereken nokta; krizi yönetebilmek için ekipler oluşturmak ve yönetsel/ operasyonel süreçlerde alınacak aksiyonları belirlemek olacaktır.
İşletmelerin uygulaması gereken misafir güvenliği, gıda ve su güvenliği, toplum sağlığı ve hijyen, çevre güvenliği ve atık yönetimi, iş sağlığı güvenliği gibi konulara ek olarak, kılavuz içerisinde COVID-19 temelinde alınması tavsiye edilen aksiyonlar belirtilmiştir.

"Healthy Tourism" for Covid-19 Global Outbreak Management in Business

  • “Covid-19 Kriz Ekibi” oluşturulmalı ve ekipte üyelerin yedekleri olmalı,
  • Kriz ekibinin yöneticisi, iletişim sorumlusu ve sözcüsü belirlenmeli,
  • Kriz ekibinde ilgili sorumluların yanı sıra; üst yönetim temsilcisi, departman yöneticileri, işyeri hekimi, işletme İSG uzmanı ve hukuk danışmanı ve/veya avukat yer almalı,
  • İşletme kriz ekibinin görev, yetki ve sorumlulukları tanımlanmalı,
  • Kriz ekibinin toplantı sıklığı, ekip çalışma ve toplanma yöntemleri belirlenmeli ve kriz ekibinin toplantılarını uzaktan bağlantı (Skype, microsoft teams vb.) uygulamaları üzerinden yapabilmesi ve evden çalışabilmesi için gerekli altyapı sağlanmalı,
  • Dışarıdan alınan hizmetlerin sürekliliğini gözden geçirmeli, kriz süresince paydaşlar ile iletişim halinde olmalı ve gerekli görülen noktalarda katılımları sağlanmalı,
  • Raporlama ve takip süreci tanımlanmalıdır.
  • İşletmeler, kriz dönemini iki aşamalı değerlendirmelidir. 1. Aşama; işletmede vaka görülmemesi durumunda ki uygulamalar, 2. aşama ise; işletmede şüpheli veya konfirme vaka olması durumunda yapılacak aksiyonların planlanmasıdır.

Covid-19 Kapsamında Alınması Gereken Fiziki / Operasyonel / Altyapısal Önlemler

Misafirin geldikleri yer, son günlerde ziyaret ettikleri ülkeler ve ülkemizde kendileriyle irtibata geçilebilecek adres ve telefon numarası ile sağlık durumunu belirten Beyanı ve konaklaması süresince Covid-19 semptomları göstermesi durumunda; işletmenin belirlediği Covid-19 Aksiyon Planına uyacağını onayladığı Misafir Beyan ve Taahhütnamesi Formu farklı dillerde hazırlanmalı ve check-in sırasında veya öncesinde online olarak misafire ve beraberinde konaklayan misafirlere doldurulmalıdır.

Termal+optik kamera (ilk kontrol için tesis girişi, sürekli düzenli kontroller için restoran girişi vb.) belirli noktalara konularak, 0,5 oC hata ile ölçüm yapılabilir. Bu sistem yüz tanıma ve vücut ısısını aynı anda kayıt alacak, analiz yapacak ve uyarı verebilecektir. Günde 3 defa tüm misafir vücut ısısı üzerinden kontrol imkanı sağlanabilir.

Professional Outer Eye

The ideal solution for you to prepare and manage this process

covid 19 otel danismanligi

Bizix Otel Danışmanlığı Covid-19 süreçleriniziyönetmek için yanınızda

Healthy Tourism will be an important determinant in the tourism industry of the new era in order to secure the continuity of your facility.

İşletmenizde, sağlıklı turizm süreçlerini mevcut personelinize ilave görev atamaları ile yapabilirsiniz. Görevlendirmeler profesyonel bir dış denetim ile denetlendiği, raporlandığı, iyileştirilmeye devam edildiği ölçüde başarılı olur.

Sağlıklı Turizm, uzun vadede tutarlı ve sistematik uygulama ile markanızı güçşendirir, yatırımınızn değerini arttırır.

  • İşletme İçi Ekiplerin Kurulması
    • Covid-19 Kriz Ekibi
    • Kriz Dönemi Maliyet Yönetimi Ekibi
    • Kurumsal Gelişim ve Stratejik Planlama Komitesi
    • Yasal Süreçlerin Gözden Geçirilmesi
    • Dijital Dönüşüm Komitesi
    • İş Sağlığı Güvenliği Kurulu
    • Gıda Güvenliği Ekibi
  • Covid-19 Kapsamında Alınması Gereken Fiziki / Operasyonel / Altyapısal Önlemler ve Departman Uygulama Önerileri
    • İşletme Yönetimi
    • Security
    • Ön Büro / Misafir İlişkileri Yönetimi
    • İnsan Kaynakları
    • Personel Önlemleri
    • Teknik Servis
    • Yüzme Havuzları ve Jakuzi
    • Kullanım Suları
    • Kat Hizmetleri
    • SPA & Wellness & Fitness
    • Animasyon / Eğlence ve Aktivite
    • Acente Temsilcisi/Rehberler Yönetimi
    • Bilgi Teknolojileri / İnternet Güvenliği
    • Satın Alma (Tedarik Zinciri Yönetimi)
    • Gece Kulübü (Kapalı Disko)
    • Toplantı Salonları / Kongre Merkezleri / Sinema Salonları
    • Golf Sahaları / Spor Tesisleri
    • Revir / İşyeri Hekimi
    • Otel İçi Dükkânlar & Mağazalar
    • Dış Kaynaklı Hizmetler
  • İşletmede Şüpheli Misafir ve Çalışan Olması Durumunda Genel Yaklaşım
    • Hasta/Şüpheli Personel Yönetimi

"Sağlıklı Turizm" Belgelendirme Başvurunuzu işletmenizde kendi adınıza yönetmek ve başvuruda bulunmak isterseniz, yandaki dökümanı ücretsiz olarak indirerek, sürecinizi başlatabilirsiniz. >>>

Scroll to Top