Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter! --- Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter! --- Möchten Sie Neuigkeiten von uns erhalten? Abonnieren Sie jetzt unseren Newsletter!

Rakamlar, pazar büyümesinin arz tarafında da gerçekleştiğini gösteriyor. Önde gelen OTA (Internet seyahat Acentası) Glamping Hub, mülk envanterinde 2018’de %50’lik bir artışa ve 2019’da kabaca %20’lik bir artışa tanık oldu. Daha fazla artacak talep, yenilikçi ve büyüyen bir iş segmentini düşünecek kadar mantıklı olan dikkatli işletme sahipleri tarafından karşılanacaktır. Deneyimsel seyahat segmenti dünyaya doğru ilerliyor gibi görünüyor. Büyük emlak oyuncuları konuyu keşfederken ana akım, JLL Trends & Insights ın bir makalesine dikkatleri çekelim: “Destinasyonlar ve geliştiriciler, dünyanın dört bir yanından turistleri çekecek unutulmaz ve benzersiz deneyimler ve maceraya dayalı seyahatleri nasıl yaratacakları konusunda büyük düşünmek zorundalar. Fırsat muazzam. Pazar burada, açık hava macerası ve çevre dostu turizm talebi burada – şimdi deneyimleri yaratmak ve sunmak konaklama endüstrisine düştü.” Yaptığımız tartışmalar, birkaç glamping sitesi sahibinin kararlarından pişmanlık duyduğunu, ancak bunun yerine olumlu bir şekilde şaşırdığını doğruladı:

  • “Yalnızca Haziran 2019’da kiralamaya başladık – ve harika bir yıl geçirdik!” (Kate, Birleşik Krallık)
  • “Çok iyi bir doluluk oranına katkıda bulunan, açık bir şekilde vay etkisi yaratan bir yapı.” (Tim, Birleşik Krallık)
  • “Operasyonların ilk yılı çok güzel geçti!” (Maria, Portekiz)

Bir mal sahibi veya işletmeci bakış açısında, glamping’e olan ilginin mutlaka finansal bir perspektifi vardır. Öyleyse, gelir ve karlılığın temel faktörlerine hızlıca bir göz atalım.

  • Ortalama günlük oda fiyatları (ADR) caziptir. Çoğu glamping noktası 100 ile 200 Avro arasında satış fiyatları elde eder ve en sıra dışı siteler 4 basamaklı değerlere ulaşır.
  • Uzatılmış sezonlar mümkündür. Birçok yapı için yalıtım ve ısıtma mevcut olduğundan, ana yaz mevsimlerinin dışında da glamping işlemleri mümkündür. Örneğin Canopy & Stars rezervasyon platformu, son iki yılda kış rezervasyonlarının yıllık bazda yüzde 30-40 arttığını gördü.
  • Doluluk oranları yüksek olma eğilimindedir. Genel bir kural olarak, teklif ne kadar sıra dışı olursa, yıl boyunca doluluk o kadar yüksek olur. Örneğin, ağaç evler ve spa küvetleri sunan tesisler neredeyse tamamen dolu olma eğilimindedir.
  • Yatırım ihtiyaçları yönetilebilir. Ağaç evler gibi olağanüstü yapılar milyonlarca liraya mal olabilirken, birçok çekici glamping yapısı bu maliyetin çok küçük bir kısmıdır, bu nedenle onları tipik bir otel odasının inşasından çok daha ucuz hale getirir, ancak belirtildiği gibi, tipik olarak yüksek ortalama gelirleri vardır.
  • Operasyonel maliyetler. Yukarıda özetlendiği gibi, glamping’in lüks tarafı, üstün hizmet seviyeleri veya bol enerji kullanımı ile daha az ilgilidir. Tam tersine, birçok doğa dostu işletme şebekeden bağımsızdır ve öze dönüş mantığıyla çalışır, bu da işletim maliyetlerinin geleneksel odalardan önemli ölçüde daha düşük olabileceği anlamına gelir.

Yukarıdakilerin bir sonucu olarak, glamping operasyonları oldukça karlı olma eğilimindedir. Sektörel dergi Open Air Business‘a göre, “bu sektördeki en iyi saklanan sırlardan biri, bazı glamping iş modellerinin ilk iki yıl içinde yatırımı geri döndürmesi ve kurulum maliyetlerini karşılayabilmesidir”.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

de_DE

Paylaş

Mustafa Fehmi Üstünsöz Vcard