Would you like to receive news from us? Subscribe to our newsletter now! --- Would you like to receive news from us? Subscribe to our newsletter now! --- Would you like to receive news from us? Subscribe to our newsletter now!

Grand View Research tarafından yayınlanan bir rapora göre, küresel glamping pazarının büyüklüğü 2018’de 2,1 milyar ABD Doları değerindeydi ve 2025 yılına kadar %12,5’lik bir CAGR’de genişlemesi bekleniyor – yani on yıldan kısa bir süre içinde iki katına çıkacak. 18 ila 50 yaş arasındaki yolcular pazar payının dörtte üçünden fazlasını elinde tutuyor. Ve öncelikle sosyal medya tarafından yönlendirilen pazar paylarının daha da artması bekleniyor.

Glamping uzun süredir talep artışı yaşıyor. Google’da glamping terimi (seyahat kategorisinde) için dünya çapında yapılan web aramaları, 2016 ile 2019 arasında neredeyse iki katına çıktı, 2012’den beri beş kat arttı ve 2010’da kelimenin tam anlamıyla sıfırdan çıktı. Yakın tarihli bir Google raporu, Almanya’da her yıl “premium kampçılık” aramalarında %450’lik çarpıcı bir artış olduğunu bile ortaya koyuyor.

Bir başka ilgili gözlem, arama zirvelerinin Temmuz ve Ağustos’tan bugüne, oara sezonlarda dahil olmak üzere yayıldığıdır. Bu, birçok glamping yapısının yalıtım ve ısıtmayı içermesi ve böylece yıl boyunca kullanıma izin vermesi gerçeğiyle uyumludur.

[Bir satır arası not: Kamp yeri arama terimi için bunun tam tersi geçerlidir. Son on yıldaki arama zirvesi Haziran 2010’daydı ve o zamandan beri alaka düzeyinin %25’ini kaybetti. Aynı şekilde, kampçılık da neredeyse yalnızca Temmuz ve Ağustos’a odaklanıyor.]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_US

Paylaş

Mustafa Fehmi Üstünsöz Vcard