Başarının sırrı, glamping uygulamasının glamping operatörleri için ilgili kaynak pazarlarda bulunan çeşitli temel trendleri içermesidir:
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK. İnsanlar, daha geniş ekolojik hedeflere ulaşmak için doğayla daha uyumlu yaşamanın ve kişisel sağlık ve esenlik için doğada zaman geçirmenin yollarını giderek daha fazla arıyorlar. Çoğu glamping alanı sahibi, çevresel değerler sisteminin parçası olur, sürdürülebilir uygulamalara katılır, konuklara doğayla ilgili deneyimler sağlar ve böylece malzeme kullanımı ve operasyonlarında sürdürülebilirlik uygulamalarına ilişkin en yüksek derecelerde akreditasyon elde eder.
DENEYSEL SEYAHAT. İnsanlar “bir şeyler” toplamaktan uzaklaşıyor ve bunun yerine deneyim toplamaya odaklanıyorlar. Deneyim sektörü, 150 milyar dolarlık tahmini küresel pazar büyüklüğü ile toplam seyahat pazarından daha hızlı büyüyen ve yatırımların ve kurumsal dikkatin en büyük kısmını yakalayan, şu anda turizm endüstrisindeki en önde gelen segmentlerden biridir. (Örneğin 2019’da GetYourGuide 484 milyon dolar değerinde ek bir finansman turu sağladı, Airbnb 2016’dan beri deneyimler sunuyor ve pazar lideri TUI Group, 2018’de turlar ve etkinlik başlangıcı Musement’i satın aldı.) Çoğu deneyim gezi etkinliklerine odaklanırken, glamping bir adım öteye gidiyor dahası, gecelemeyi benzersiz bir deneyime dönüştürmek.
LÜKSÜN YENİDEN TANIMLANMASI. Klasik lüks oteller, birçoğu (5 yıldızlı) sınıflandırma kriterleriyle sağlamlaştırılan, ağır yatırım ve yüksek işletme maliyetleri gerektiren çok çeşitli üst düzey olanaklar sunar. Ancak, deneyimli gezginleri “standart lüks olanaklar” ile etkilemek giderek daha zor hale geliyor. Birçok modern lüks gezgin, bunun yerine, klasik bir lüks otelin sağlamak için mücadele edeceği, özel bir alan küratörlüğünde bir an olan olağanüstü deneyimler arıyor. Bu, glamping işletmecileri için mükemmel bir oyun alanıdır ve çarpıcı yerlerde unutulmaz gecelemeleri kolaylaştırır. Bu nedenle Euromonitor, 2019’daki Top10 küresel tüketici trendlerinden birini “statü için temellere dönüş” olarak adlandırdı ve “tüketicilerin bireyselliklerini ifade etmelerine olanak tanıyan özgün, farklılaştırılmış deneyimler aradıklarını” belirtti. Glamping siteleri bununla uyumludur, ör. yerel yemek ve aktivitelerin yanı sıra yerel insanlarla tanışma ve yerel kültüre dalma fırsatını lüks bir şekilde sunarlar.
MİKRO MACERALAR Harika bir dış mekan deneyiminin mutlaka evden binlerce kilometre uzakta olması gerekmez (harcanacak büyük CO2 ayak izi de cabası). Hemen yandaki parkta, doğa parkurunda veya kaplıca inziva yerinde… veya yakındaki Glamping alanında bulunabilir.
Daha sürdürülebilir olmanın yanı sıra, bu yerel “kaçış anları” da daha uygun maliyetlidir – ekonomik sıkıntı zamanlarında hazır bir varlık. Ayrıca, seyahat süreleri daha kısa olduğundan ve yalnızca minimum planlama gerektiğinden “konaklamalar” daha az stresli olabilir. Glamping, böylece ekonomik kriz zamanlarında orta mesafeli her şey dahil yaz tatili paketine bir alternatif olduğunu kanıtladı. Örneğin, en son Barclays Insights’a göre, glamping 2008 mali krizi sırasında İngiltere’de yükseldi ve trend olmaya devam ediyor. Daha önce örneklediğimiz Think with Google raporuna göre, “hafta sonu tatilleri” için yapılan aramalar yıllık bazda %85 arttı.
Glamping’i etkileyen trendler tartışılırken COVID-19’UN ETKİSİ göz ardı edilemez. Ancak, Covid-19 ile ilgili seyahat yasakları sırasında turizmin az sayıda alanı zorluktan kurtulmuş olsa da, birçok faktör glamping’in bunun sonucunda büyüme göreceği fikrini desteklemektedir. Bu tezi desteklemek için yapılan Google aramaları; Temmuz 2019 ile Temmuz 2020 arasında %100 arttı.
Hava yolculuğu ve uluslararası seyahat, kısıtlanmaya devam edecek veya en azından boş zaman seyahatlerini sınırlayacak kadar öngörülemez gibi görünüyor. Ek olarak, COIVD-19’un ardından beklenen ekonomik gerileme, muhtemelen yukarıda bahsedilen 2008 mali krizinde yaşananlara benzer eğilimler görecektir. Kombine olarak, bu, iç seyahatte bir artış anlamına geliyor, Ayrıca, seyahat sırasında yasal olarak uygulanan veya gönüllü olarak bir tür sosyal mesafenin gerekli olacağı şüphesizdir. Glamping, konsepti gereği, her gezgin için bolca alan ve doğaya hoş bir yakınlık sağlar.
Başka bir deyişle, glamping, hırpalanmış bir konaklama endüstrisinde bir umut işaretidir. Booking Holdings, yurt içi rezervasyonlara ve alternatif konaklamaya yönelik eğilimlerle birlikte değişen bir seyahat davranışını fark ettiği için bu görünümü desteklemektedir. Buna ek olarak, tanınmış İngiltere rezervasyon sitesi coolcamping.com, “[21 Haziran]’da tüm zamanların yeni bir rekorunu kırdı ve web sitesinin 2015’te yeniden kullanıma sunulmasından bu yana en büyük çevrimiçi rezervasyon günü” bildirdi.