Glamping

Glamping

Glamping sektörü son birkaç yıldır büyüyor ve yakın zamanda Covid-19 tarafından daha da körüklendi. Altta yatan toplumsal mega trendlere dayanarak, glamping, pandemiden diğer turistik tüketimlerin önünde çıkacak ve konaklama alanındaki nişini güçlendirecek gibi görünüyor. 

Çevre dostu deneyim turizmini tamamlayan karlı bir niş. Glamping'in çok yönlülüğü aynı zamanda mevcut çeşitli operasyonlara sinerjik bir eklenti görevi görüyor. Mevcut trendlere bakıldığında, Türkiye, bu benzersiz konaklama segmenti için bir sonraki çekim noktası olmak için tüm varlıklara sahip. Kurumsallaşmış yatırımlar ve sektör konsolidasyonu başlayabilir. Bizix, glamping operasyonlarını kurmanın ve başarılı bir şekilde yönetmenin tüm aşamalarında müşterilere destek olmak için yanınızda.

Glamping Nedir

Glamping nedir?

En basit ifadeyle, glamping, ister geleneksel, ister daha rahat olsun, çadırlar, bungalowlar, karavanlar ve hatta hobbit evler ve iglolar gibi çeşitli benzersiz yapılarda oluşan, kampın daha “göz alıcı” bir versiyonudur. Aslında, pazar lideri rezervasyon motoru Glamping Hub, 34 farklı ünite kategorisini tanımlıyor. Bununla birlikte, glamping’i yalnızca “gelişmiş” klasik kamp alanı olarak görmek; hem daha unutulmaz tatiller arayan gezginler için hem de cazip getiriler arayan yatırımcılar için, bu benzersiz sektörün ne hale geldiği ve nereye gideceği konusunda yetersiz kalacaktır.

Glamping çok yönlüdür

Operatör modelleri yelpazesi, konaklama yapıları yelpazesi kadar çeşitlidir. Bugün itibariyle, glamping alanının hakim tarzı, sınırlı büyüklükte bir aile işletmesidir. Birçoğu, mevcut oda ve kahvaltı gibi bir tür temel operasyon etrafında gelişmiştir. Özellikle İngiltere’de çiftçiler arazi kullanımlarını çeşitlendiriyor, böylece ek bir gelir kaynağı sağlıyor ve yıl boyunca dalgalanmaları azaltmak için kazanç portföylerini çeşitlendiriyor. Ek olarak, kamp alanları, sahalarının bir bölümünde harici işletmelerden hizmet alarak deneyimleri çeşitlendiriyor. Benzer şekilde, otel grupları, glamping’i temel faaliyetlerine katma değer sağlayacak çeşitli sinerjilerle çekici ve tamamlayıcı iş kolu olarak keşfediyor.

Tüm dünyada gördüğümüz glamping operasyonel modellerini aşağıdaki kategorilerde sınıflandırdık:

Annex Glamping

Farklı deneyimler yaşatmak adına mevcut tesise yapılan eklentiler, ANNEX olarak adlandırdığımız sınıftır. Portekiz’deki olağanüstü bir örneğe dikkat çekmek bunu çok iyi açıklayabilir, şarabıyla meşhur bir üzüm bağı benzersiz glamping operasyonlarının eklendiği ve konukların devasa “şarap fıçılarında” uyumalarına olanak tanıyan Quinta da Pacheca mevcut şarap turizmi deneyimini, yüksek oranda pazarlanabilir bir konaklama seçeneği haline getirmiş olabilir.

Park Glamping

Glamping’in asıl faaliyet olduğu, profesyonel bir ölçekte yürütülen yerlere, PARK adını veriyoruz. Resepsiyon, restoran, havuz alanı, dinlenme alanları veya kırsal tatil yeri gibi ortak yaşam alanlarının etrafındaki yerleşim şeklidir.

Bireysel Glamping

Öte yandan, tam bir inziva arayan gezginler için BİREYSEL seçeneğimiz var. Kişiye özel glamping noktaları tipik olarak uzak bölgelerde, muhteşem bir manzaraya sahip veya olağanüstü anıtlara yakın yerlerde bulunur – normalde geceyi vahşi bir kampçı olarak geçirebileceğiniz yerlerde. Almanya merkezli operatör Sleeperoo, bu tür minimalist ancak konforlu deneyimlere iyi bir örnektir ve şu anda uluslararası bir genişleme yolundadır.

Geçici Glamping

Belirlediğimiz son kategori, geçici POP-UP glamping alanlarıdır. Temel özellik, yalnızca çok özel bir amaç veya olay için kurulmalarıdır. Etkinlik sonuçlandırıldığında, tekrar kaybolurlar. Kültürel etkinlikler genellikle tetikleyicidir.

Bu dört modele baktığımızda, glamping’in çeşitli ihtiyaçlara ve durumlara hizmet ederek her boyutta ve tatta olduğunu görebiliriz. “İlginç bir niş”ten uzaklaştı ve bugün kendi dernekleri, uzman üreticileri, ticari fuarları ve kongreleri, özel rezervasyon siteleri ile konaklama endüstrisinin ilgili bir alt sektörü olarak kabul edilebilir hale geldi.

Şimdi adı geçen Marriott ve yakın zamanda kendi ürün serisi “Flying Nest“i piyasaya süren Avrupa’nın pazar lideri Accor gibi büyük otel zincirleri yine pop-up sınıflandırmasında yer alıyor. Benzer şekilde, kurumsal yatırımcılar da devreye giriyor ve bizi hem kazanan kavramların küresellleşmesinin hem de ilk konsolidasyon belirtilerinin beklenebileceği varsayımına götürüyor.

Glamping Sektörünün ihtiyaç duyduğu oyuncu göreve başlıyor.

Glamping, konaklama endüstrisi tarafından henüz tanınmamaktadır.

Türkiye’de Glamping – başıboş bir iş fırsatı

Glamping çekici bir iş modelidir

Glamping’in günümüzdeki cazibesi nasıl açıklanabilir?

Glamping ölçeklenebilir bir iş modeli ve büyümeye devam ediyor!

Sayfanın Üstüne Git