Artan işçilik maliyeti, azalan talep ve sürekli değişen COVID-19 protokolleri arasında otel karlılıkları çok sayıda darbe aldı. Koşullar muhtemelen bir süre daha zorlu olmaya devam edecek, ancak otelcilerin maliyetleri daha etkin bir şekilde yönetmeleri için beş ipucunu önermek isteriz.
1. Sözleşmeleri Gözden Geçirin
Uzun dönemli sözleşmelerin yeniden değerlendirilmesi gerekebilir. Bu, pandeminin ilk günlerinden bir tekrar gibi gelebilir, ancak bir kez daha müzakere etme zamanı geldi. “Üretimin ve işgücünün sınırlı arzı nedeniyle maliyetler hızla artıyor, ancak sözleşmeleri yeniden değerlendirerek teklifler yapmak, rekabet ortamındaki her satıcının en iyi fiyatı sunmasını sağlıyor. İlaveten, bazı sözleşmelerde fiyatlar yükselmeden önce kotalı alım garantisi ile fiyatlandırmayı sabitleyebilirsiniz”.
2. Tesisinizi Yeniden İnceleyin
Otelcilerin tesisin her köşesine ve kuytularına yakından bakmalarını ve olası alanları ticari alana dönüştürmek için yaratıcı düşünmelerini tavsiye ediyoruz. “Kullanılmayan konuk odaları, büyük ölçekli bir etkinlik sırasında ofis alanı olarak ikiye kullanılabilir”. “Toplantı için ayrılmış alanlar, kısa süreli depolama, ya da perakendecilerin geçici pazaryeri olarak üçüncü bir tarafça kullanılabilir.” Lobinin bir bölümünü ofis alanına dönüştüren bir otel “Dijital Gezgin” olarak çalışan kitleye çok cazip gelebilir. Bu fikir özellikle çok kazançlı grup işlerini kaybeden otellerin -geri dönüşü yavaş olsa da- büyük kayıpları elimine edebilecek bir iş kolu.
3. Otomasyona önem verin
Sıklıkla tartışılan bu kavram olsa da otelcilere, işgücü maliyetlerini düşük tutmak için mümkün olan her yerde teknolojiyi kullanmalarını tavsiye ediyoruz . “[Bu] gerçekten önemli”. Örneğin, oldukça hızlı bir şekilde hayata geçebilecek değişiklik park yeri otomasyonu olabilir. “Bir park görevlisi yerine elektronik bir kapıya veya konukların park ücretini ödemesi için mobil uygulamalara sahip olmamanız için hiçbir engel yok”. Bir otelin, hafta içi vale park hizmeti ve bellman hizmeti ihtiyacını ortadan kaldıran kapılar kurması sayesinde, “Yılda 250.000 dolar tasarruf etmesi” bilinen bir uygulama.
4. Yeniden Düzenleyin
Yiyecek ve içecek operasyonlarını değerlendirmek, maliyetten tasarruf etmenin başka bir yoludur. İşletmelerin mutfaklarını ortadan kaldırdığı ve yiyeceklerini ticari mutfaklar ve lojistik hizmetleri aracılığıyla sağladığı bir restoran endüstrisi trendi olan hayalet mutfakları düşünün – değerli ticari alan kaybından ve muhtemelen personelden tasarruf edeceksiniz. Şehir otellerine uyarlanabilecek bir şey.
“Tesislerde ziyafetler ve etkinlikler için geniş mutfaklar var, ancak bu etkinlikler kısa vadede geri gelmeyecek. Bu yüzden atıl alanları kiralamaya açalım veya başka amaçlı taleplere uygun hale getirelim”.
5. Personel
Son olarak, iki tür personel değişikliği önerilebilir. Birincisi, grup otellerde “merkeziyetleşme”, tek bir otel özelindeki pozisyonları ortadan kaldırırken satış veya muhasebe gibi birden fazla otelin ortak işlerini yönetecek bir birim oluşturulabilir. İkincisi, yönetici düzeyindeki rolleri azaltırken içeriden terfiler ile çok işlevli yöneticiler atanabilir.
İlkine, örnek olarak, bir grup oteli, kadrolu bir genel müdürü bölgesel bir yönetici olarak atayabilir ve rolüne bağlılık gösteren bir departman yöneticisine sorumluluk vererek, onları genel müdür olmaya hazırlayabilirsiniz. “Bu yöntem, eğitimden tasarruf sağladığı gibi işe alım maliyetlerini ortadan kaldırır”.
“Otel sahipleri, gelecek yıl maliyetlerin sıkı bir şekilde kontrol edilmesini sağlamaya çalışacaklar”. Her şey temkinli bir yaklaşım benimseyerek masrafları yönetirken “Gelirleri ve talebi 2022’ye geri getirme çabası” içinde olmakla ilgili!