TURİZM İŞLETMELERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİM SİSTEMİ
GSTC Uyumluluğu için Uygulama Kılavuzu
Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC), seyahat ve turizmde sürdürülebilirliğe yönelik küresel temel standartlar olan GSTC Kriterlerini geliştirmek amacıyla Birleşmiş Milletler kuruluşları, önde gelen uluslararası STK’lar ve lider konaklama ve turizm şirketleri tarafından ortaklaşa oluşturuldu.
Kriterler, eğitim ve bilinçlendirme, işletmeler ve devlet kurumları ile diğer kuruluş türleri için politika oluşturma, ölçme ve değerlendirme amacıyla ve sertifikasyonlara temel oluşturmak için kullanılır. Bunlar, turizmde sürdürülebilirlik konusunda dünya çapında ortak bir dil geliştirme çabasının sonucudur.
Kriter dört temel sütun üzerine inşa edilmiştir:
(A) Sürdürülebilir yönetim;
(B) Sosyo-ekonomik etkiler;
(C) Kültürel etkiler; Ve
(D) Çevresel etkiler (kaynakların tüketimi, kirliliğin azaltılması ve biyolojik çeşitlilik ile peyzajın korunması dahil).
Turizm destinasyonlarının her birinin kendi kültürü, ortamı, gelenekleri ve yasaları olduğundan, Kriterler yerel koşullara uyarlanacak ve belirli konum ve faaliyet için ek kriterlerle desteklenecek şekilde tasarlanmıştır.
GENEL BAKIŞ
Bu Kılavuz belge, otellerin Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) Endüstri Kriterlerinin Bölüm A’sını (Etkili Sürdürülebilir Yönetim Gösterme) yerine getirmeye başlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Düzinelerce otel şirketiyle çalışma konusunda on yılı aşkın deneyime sahip lider bir sürdürülebilirlik danışmanlığı ve araştırma firması olan Bizix, Oteller için GSTC Endüstri Kriterlerine uyumu desteklemek için bir SYS geliştirme ve uygulama konusunda otelleri desteklemek için bu kılavuz belgeyi hazırladı.
Bu Kılavuz, bir otel portföyünü kapsayacak şekilde uyarlanabilen ve geliştirilebilen bir SMS’in bir otel mülkünde nasıl uygulanması gerektiğine dair bir genel bakış sağlamak için tasarlanmıştır.
Bir Sürdürülebilirlik Yönetim Sistemi (SYS), otelin Genel Müdürü, departman sorumluları ve süpervizörleri ile hat seviyesindeki personeli içerecektir. İyi geliştirilmiş bir SYS’de, neredeyse tüm personel bir şekilde dahil olur ve birkaç personel, yönlerin kapsanmasını sağlamak için belirlenmiş rol ve sorumluluklara sahiptir.
Bu Kılavuzu kimler kullanmalı?
Bu kılavuz, Genel Müdür / Genel Müdür Yardımcısı, Otel Müdürü, belirlenmiş sürdürülebilirlik ekip lideri, sürdürülebilirlik grubu üyeleri ve Teknik Müdür/Direktör dahil olmak üzere sürdürülebilirlik yönetim sisteminin hazırlanması ve uygulanmasında yer alan kilit taraflara yöneliktir. Sistemin birçok işlevler arası bileşenini koordine etmekten ve izlemekten sorumlu olan belirlenmiş sürdürülebilirlik lideri, tüm temel SMS kurulum bilgilerini buradan edinebilir. Planlamadan fiili uygulamaya kadar, SYS’de gerekli olan unsurlar tek tek kısaca ele alınmıştır. Kullanıcıların pratikte nasıl yürütüleceğini anlamalarını kolaylaştırmak için örnekler verilmiştir.
Sürdürülebilirlik Yönetim Sistemi (SYS) Nedir?
- Genel olarak, bir SYS, riskleri tanımlamak, ilgili yönetimi ana hatlarıyla belirtmek ve bir kuruluşun büyüklüğüne, iş doğasına ve kapsamına bağlı olarak çevresel, sosyal, kültürel, ekonomik, kalite, insan hakları, sağlık ve güvenlik konularıyla ilgili performansı izlemek ve belgelemek için kullanılır.
- Oteller için GSTC Sektör Kriterleri söz konusu olduğunda, SYS, belirlenen risklerin ve ilgili krizlerin yönetilmesini ve kontrol edilmesini içerdiği durumlarda, konaklama tesisi işletmecisi ve bazı durumlarda mal sahibi ile ilgilidir. SYS, düzenli izleme yoluyla sürdürülebilirlik performansında sürekli iyileştirme için bir platform oluşturur. En önemlisi, SYS ve ilgili tüm bilgiler açıkça belgelenmelidir (ve yalnızca GSTC sertifikasyonu için üçüncü taraf denetimi için değil, devam eden SYS sürecinin bir parçası olarak).
- SYS bir yazılım değildir: sürekli olarak daha iyisini yapmak için bir süreçtir. Bir kısmı için Standart İşletim Prosedürleri (SOP’ler), eğitim, şablonlar ve yazılım (Sopex Portalı gibi) içerebilir, ancak genel olarak devam eden sürecin ve iyi yönetimin bir parçası olacaktır. En önemlisi, bir SYS devam ediyor ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili konular gelişmeye devam ettikçe zaman içinde iyileştirilmesi gerekecek.
SYS bir otele nasıl uygulanır?
- İyi uygulamada, SYS, bir otelin sürdürülebilirlik performansıyla ilgili farklı yönleri yönetmek için misafirlerinden, çalışanlarından ve yerel topluluklardan beklentileri ele alan uygun maliyetli ve organize bir yaklaşımdır.
- Bu kılavuz, SYS’i, herhangi bir boyut, tür veya sektördeki herhangi bir kuruluşa uygulanabilen, iyi geliştirilmiş ISO 14001 çevre yönetim sistemi (EMS) için ortak olan Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al yaklaşımını kullanarak yapılandırır. GSTC’nin SYS gereklilikleri, sadece çevresel yönlerden sosyal ve ekonomik yönler de dahil olmak üzere tüm sürdürülebilirlik yönlerine kadar kapsanan konuların bir uzantısı olarak görülebilir ve bir otelin gerçeklerine göre kuralcı bir şekilde uyarlanabilir.
- Oteller, SYS’lerini GSTC Kriterlerine uygun olarak ayarlamak için Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al adımlarını adım adım takip edebilirler.
PLANLAMA
Planlama adımı, otelin hangi konuları yöneteceği, bunları nasıl yöneteceği ve kimin sorumlu olacağını kapsar.
Sürdürülebilirlik grubunu, komitesini veya “yeşil ekibi” kurun. Bu, resmi ve ilgili bir grup olabilir veya toplu olarak grubu oluşturan SYS’de kapsanan her alandan sorumlu olanlardan oluşan bir grup olabilir. Eylemleri, rolleri ve sorumlulukları ana hatlarıyla belirtilmelidir. İdeal olarak, bu grup oteldeki tüm fonksiyonel departmanlardan temsil edilmeli ve üst departman başkanları, süpervizörler / koordinatörler ve hatta hat seviyesindeki personelden oluşmalı ve ciro veya personel değiştirme pozisyonlarında sürekliliği sağlamak için belirli iş fonksiyonlarına ve organizasyon şemasına bağlı olmalıdır. Ekibi yönetmek için, sürdürülebilirlik grubundaki bir kişi, sistemi belgelemek Sürdürülebilirlik eylemlerine liderlik etmek için Tek Hesap Verebilirlik Noktası (SPA) olarak belirtilmelidir. Bu kişi, özel bir pozisyon veya mevcut bir pozisyonun kısmi bir rolü veya konu hakkında tutkulu ve sisteme adamak için gerekli zaman ve kaynaklarla yetkilendirilmiş bir gönüllü olabilir. Sürdürülebilirlik Lideri, İcra Komitesi toplantıları veya diğer durumlar sırasında SYS’in ilerlemesini Üst Yönetime bildirmekten de sorumlu olacaktır. SYS grubu üyelerinin, özellikle de Sürdürülebilirlik Lideri’nin rolleri ve sorumlulukları, notlar, e-postalar, haber bültenleri, intranet ve belediye toplantıları gibi iç iletişim kanalları aracılığıyla kuruluş içinde iletilmelidir.
Ekip kurulduktan sonraki adım, yönetilmesi gereken sorunları tanımlamaktır. Bu sorunlar, GSTC Kriterleri’ne göre sertifikasyon için gereken aşağıdaki kategorilerden ve alanlardan birine girecektir:
- Çevresel (örneğin, enerji verimliliği)
- Sosyal (örneğin, topluluk hayırsever bağışları)
- Kültürel (örneğin, kültürel mirasın desteklenmesi)
- Ekonomik (örneğin, yerel işletmeleri desteklemek)
- Kalite (örneğin. müşteri memnuniyeti)
Yukarıdakiler GSTC için temel settir, ancak her birinin nüansları ve uygulanabilirliği otelin türüne, konumuna ve müşteri segmentasyonuna bağlı olacaktır. Belirli konuları daha fazla tanımlamak ve bunların otelle olan alaka düzeyini ve önemini anlamak için, aşağıdakiler de dahil olmak üzere belirli eylemler gerçekleştirilebilir:
- Düzenleyici riskler, su riski, iklim riski, sosyo-ekonomik risk, biyolojik çeşitlilik, politik risk, sektördeki en iyi uygulama kıyaslaması ve performans kıyaslaması dahil olmak üzere ele alınması gereken önemli sürdürülebilirlik yönlerini belirlemek için farklı sorunların olasılığına ve ciddiyetine dayalı bir risk değerlendirmesi yapın. Örneğin, Çin’in Şangay kentindeki otellerin, müşteriler sormadıkça yetkililer tarafından tek kullanımlık tuvalet kitleri sunmayı bırakmaları gerekmektedir, bu nedenle tek kullanımlık plastik tuvalet malzemelerinin sunulması, yönetilmesi gereken yüksek riskli bir sorun olacaktır.
- Yürürlükteki tüm yerel, ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğu kontrol edin – yasal bir sicil açısından geçerli tüm yasal gerekliliklerin güncel listesini oluşturmak, düzenli olarak gözden geçirmek ve sürdürmek için uygun kişiyi / ekibi belirleyin. Uyumluluk durumuna dikkat edin.
- Yerel destinasyonunuzun otel derneklerine ve girişimlerine bakın. Sürdürülebilirliğin temel yönlerine ilişkin rehberliğin yanı sıra otelleri veya misafirleri etkileyen önemli konularla ilgili herhangi bir işbirliği veya forum da ele alınmalıdır.
- Enerji verimli olma, iş sağlığı ve güvenliği endişeleri, tek kullanımlık plastik pipetlerin ortadan kaldırılması gibi otelin sürdürülebilirlik performansına ilişkin beklentilerini anlamak için çalışanlardan ve misafirlerden girdi alın. Geri bildirimleri, sürdürülebilirlik grubu üyeleri ve müşteri anketleri aracılığıyla toplanabilir.
Otelin konumuna ve türüne göre bazı konular diğerlerinden daha önemli olacaktır. Su kıtlığının ciddi bir sorun olduğu bölgelerde, su yönetilmesi gereken önemli bir konu olacaktır. Şehir merkezindeki bir şehir oteli için yerli hakları, arazi hakları, suya erişim ve yasadışı vahşi yaşam ve eser ticareti gibi konular ilgili olmayabilir, ancak yerel ekonomiler ve enerji verimliliği özellikle önemli olabilir.
Temel olarak, aşağıdaki alanların bir otelde yönetilmesi ve incelenmesi gerekecektir:
ÇEVRE |
|
SOSYAL |
|
KÜLTÜREL |
|
EKONOMİK |
|
NİTELİK |
Hala nasıl yapacağınızdan emin değil misiniz? Sürdürülebilirlik Planlaması, Risk ve Fırsat Değerlendirmesi gibi risk değerlendirme hizmeti Bizix danışmanlık hizmeti kapsamındadır.
Bir sonraki adım, bu sorunları yönetmek için sürdürülebilirlik politikaları, eylemleri ve prosedürleri oluşturmak ve ilgili tüm destekleyici belgelerin dosyada ve güncellenmeye hazır olmasını sağlamaktır.
Oteller için GSTC Endüstri Kriterleri’nde öngörülen ortak politikalar, genel bir sürdürülebilirlik politikası, çevresel satın alma politikası ve taciz ve sömürü ile mücadeleyi kapsayan insan hakları politikasını içerir. Politikalar tanımlanmalı ve Genel Müdür tarafından onaylanmalıdır Sürdürülebilirlik politikalarında yol gösterici referans Sopex Portal’da bulunabilir.
Sürdürülebilirlik politikası: Çevresel ve sosyal açıdan sorumlu operasyonları teşvik etmek için tasarlanmış uygulamalara ve standartlara olan bağlılığınızı ana hatlarıyla belirtin. SYS’in temelidir (kriter A3).
Çevresel satın alma politikası: Tedarik sırasında çevresel hususları dahil etme stratejinizi ve taahhüdünüzü ana hatlarıyla belirtin (kriter D1.1).
İnsan hakları politikası: insan haklarının farklı yönlerine saygı gösterme konusundaki kurumsal taahhüdünüzü ana hatlarıyla belirtin,
özellikle sömürü ve tacize karşı taahhüt. İnsan Kaynakları Departmanı altındaki politikalardan biri olmalıdır (kriter B5).
Ortak Sürdürülebilir prosedürleri, satın alma, kat hizmetleri ve F&B departmanlarındaki atık bertaraf prosedürleri, kamu hizmeti bakım prosedürü, tedarikçi değerlendirme prosedürü, yeşil ofis prosedürü, iç denetim prosedürü dahil olmak üzere sürdürülebilirlik süreçlerini kontrol etmek ve ilerlemeyi izlemek için adım adım talimatlar olan ortak prosedürler,izleme ve kayıt prosedürü. Prosedürler taslak haline getirilmeli ve standart operasyonel prosedürlerinin bir parçasını oluşturmalıdır, böylece net adımlara, personel hesap verebilirliğine ve ilgili aralıklar içinde yürütüldüklerini belgeleme mekanizmalarına sahip olurlar.
GSTC süreçlerini planlama kolaylığı sağlayan Sistem olarak, Sopex Portalı içinde yapılabilecek çeşitli prosedürleri uygulamak için adım adım bir prosedürün ana hatlarını çizerek planlama aşamasını destekler. Bunlar şunları içerir:
- enerji, su, atık ve karbon emisyonlarının sürekli takibi;
- kamu hizmeti tüketimini azaltan projelerin sürekli izlenmesi ve kaydedilmesi;
- topluluk ve hayırsever bağış faaliyetlerinin sürekli izlenmesi ve kaydedilmesi;
- verimliliği ve toplum yararını artırmaya yönelik eylemler hakkında rehberlik;
- risk değerlendirmesi ve kriz yönetimi prosedürü hakkında rehberlik;
- sorumlu satın alma süreçlerine ilişkin rehberlik;
- yerel kaynak bulma süreçleri hakkında rehberlik; ve
- Yeşil temizlik ürünleri ve entegre haşere yönetimi prosedürleri hakkında rehberlik.
En önemlisi, otelin bir dış denetim firması tarafından sertifika alabilmesi için SYS’in GSTC’ye uygun olarak çalıştığını göstermesi gerekecektir. Bu, komite toplantılarının, risk değerlendirme kontrol listelerinin, politika ve prosedürlerin gözden geçirilmesinin ve onaylanmasının gerçekleştirildiği ve diğer kanıtların bu sistemin bir parçası olarak en azından yıllık olarak toplanması ve dosyalanması gerektiği anlamına gelir.
SYS’in otelde nasıl kurulduğunu ve uygulandığını net bir şekilde özetlemek için, “ana belge” olarak bir SYS Kılavuzu oluşturulmalıdır. Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al yaklaşımı ve yapısını takip eden SYS Kılavuzu, sürdürülebilirlik konularının otel tarafından nasıl yönetildiğini açıklamak üzere tasarlanmıştır. Farklı iş fonksiyonlarının rolleri, yetkileri ve sorumlulukları, sürdürülebilirlik politikaları, farklı uygulama prosedürlerinin ve talimatlarının uygulanması ve kullanılması, hepsinin kapsanması gerekir.
Genel olarak, Planlama adımı, Uygula adımını gerçekleştirmek için yapıyı, prosedürleri ve ekip rollerini belirler…
UYGULAMA
Uygulama adımı, otelin Planlama adımında yapması gerektiğini söylediği şeyleri ve belgeleri gerçekleştirdiği yerdir Buna göre, "uygulananlar" bir sonraki adımda gözden geçirilebilir.
İlk adım, GM/AGM’nin SYS’in uygulanması için yeterli kaynakların mevcut olmasını sağlamasıdır. Bu şekilde, SYS ile ilgili işlemleri yapmakla görevli personele patronları tarafından bunu yapmaları için zaman verilir; Ve herhangi bir maliyet söz konusuysa, bunlar da uygun şekilde bütçelenir.
Planlama aşamasında belirlenen temel sürdürülebilirlik konularına dayanarak, bu sorunları yönetmek ve etkileri azaltmak için sürdürülebilirlik uygulamalarını mevcut marka standartlarına, SOP’lere ve talimatlara entegre edin. Dahili katılımı artırmak için uygulamadan önce ilgili departmanlarla ileri düzeyde istişare ve iletişim yapılmalıdır. Örneğin, mutfağa Standart Çalışma Prosedürünün bir parçası olarak atık ayırma koymak, fazladan çöp kutusu satın almayı veya çöp kutularının yerleştirilmesini içerebilecek atık toplama ve ayırma akışını değiştirecektir; veya Personel El Kitabına tacizle mücadele politikasının eklenmesi için İK ve hatta Hukuk Departmanının girdi ve onayına ihtiyaç duyulacaktır; veya kağıt alımının normal kağıttan Orman Yönetim Konseyi (FSC) Sertifikalı kağıda değiştirilmesi, tüm otel/otel şirketini etkileyecek marka standardının değiştirilmesini içerecektir.
Personelin sürdürülebilirlik yönetim sisteminin etkinliğine katkıları konusunda farkındalıklarını artırmak için sürdürülebilirlikle ilgili eğitimler düzenlemek / düzenlemek. Örneğin, otelin SYS’inin genel tanıtımı, personel oryantasyonunun bir parçası haline gelmelidir.
Sürdürülebilirlik girişimlerini çeşitli platformlar aracılığıyla misafirler, iş ortakları, topluluk, mal sahipleri dahil olmak üzere dış ilgili taraflara bildirmek ve iletmek için şeffaf olun. Örneğin, otel web sayfası, oda içi medya, tabelalar vb. Bunun aynı zamanda GSTC Kriterlerinin bir kriter gerekliliği olduğunu unutmayın (kriter A3: Raporlama ve İletişim).
Konukları ve iş ortaklarını otelin sürdürülebilirlik çabalarına katılmaya motive etmenin, dahil etmenin yollarını belirleyin. Örneğin, Tedarikçinin Davranış Kuralları sözleşme şartlarının bir parçası haline gelir ve misafirler su tasarrufu için çarşafları ve havluları yeniden kullanmaya davet edilir.
Çevresel, sosyal, insan hakları, sağlık ve güvenlik performansı dahil olmak üzere sürdürülebilirlik performans göstergelerini, SÇP’lerde (Standart Çalışma Prosedürleri) ve talimatlarda açıkça tanımlanan personel tarafından belirlenen aralıklara göre izlemek, ölçmek ve kayıt altına almak.
Sopex Portalı aracılığıyla bir otel mülkünde ve bir portföy için gerçek zamanlı olarak izlenebilen ortak çevresel göstergeler:
- Enerji tüketimi toplamı ve yoğunluğu
- Kullanılan oda başına kullanılan toplam su tüketimi ve yoğunluğu
- Sera gazı emisyonlarının toplamı ve yoğunluğu
- Üretilen, bertaraf edilen ve yönlendirilen katı atık miktarı ve yoğunluğu
- Verimlilik yatırımları ve elde edilen maliyet ve tüketimde tasarruf
Sopex Portalı aracılığıyla doğrudan veya dolaylı olarak izlenebilen ortak operasyonel ve sosyal göstergeler şunları içerir:
- Tüketilebilir ve tek kullanımlık malların satın alınması ve kullanılması
- Yerel topluluktan istihdamın yüzdesi
- Topluluğa yapılan bağışlar (ayni ve nakdi dahil)
KONTROL
Kontrol adımı, otelin aşağıdakilerin uygulanmasının etkinliğini izlediği, değerlendirdiği ve değerlendirdiği yerdir. SYS dahili performansla sınırlı değildir, aynı zamanda dış kaynaklı geri bildirimleri de içerir.
İç izleme ve denetim – SYS altında tanımlanan prosedürlere ve talimatlara uygunluğu kontrol etmek için izlenecek öğelerin listelenmesi. Oteller, mevcut iç denetim ekibi üyelerinin departmanlar arası denetimlerin yürütülmesine yardımcı olabilmesi için öğe listesini mevcut Soru & Cevap denetim kontrol listelerine entegre etmeyi düşünebilir. Diğer bir seçenek de, SYS gerekliliklerine uygunluğu kontrol etmek için SYS Komitesi üyeleri tarafından düzenli iç denetimler yapmaktır. Denetimde kimin ne yaptığının rolü de SYS belgelerinde tanımlanmalıdır. Örnek sorular:
- Enerji, su ve atık performansı üç ayda bir izlendi ve gözden geçirildi mi? Herhangi bir kayıt var mı?
- Ön saflardaki çalışanlar günlük işlerini yaparken tanımlanmış prosedürleri takip ediyor mu? Örneğin, temizlik görevlileri yerinde atık ayırma yapmak için prosedürleri izledi mi?
- Enerji tasarrufu sağlayan ekipman, değiştirilmek üzere Teknik servis Departmanı tarafından mı sağlanıyor?
- Çevre izinleri güncel ve etkili tutuluyor mu, yani son kullanma tarihi içinde mi?
- Personel eğitimleri yapıldı mı? Yoklama listeleri mevcut mu?
- Çalışanlara yerel yargı gerekliliklerine göre en azından geçim ücreti ödeniyor mu?
- Hayır kurumlarına/topluma yapılan ayni ve nakdi bağışlar kaydedildi mi?
- Geçerli yasal gerekliliklerin listesi dosyalandı ve güncellendi mi?
- Sürdürülebilirlik Komitesi toplantı tutanakları mevcut mu?
Yönetimin Gözden Geçirmesi – Üst yönetim (yani GM/AGM ve/veya İcra Komitesi) sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik ilerlemeyi gözden geçirir ve SYS’i denetlemek için belirlenen grup aracılığıyla eylem planlarının etkinliğini değerlendirir. Daha sonra uygulanmak üzere sürekli iyileştirmeyi teşvik etmek için daha fazla sürdürülebilirlik eylem planı da tanımlanmalıdır. Toplantı tutanakları ve eylem planları belgelenmelidir.
Geri Bildirim Toplama – Müşteri memnuniyeti, şikayet, İhbar Politikası vb. dahil olmak üzere otelin paydaşlar üzerindeki etkilerini etkin bir şekilde izlemek ve değerlendirmek için dahili ve harici bir geri bildirim toplama sisteminin sürdürülmesi. Ortak geri bildirim toplama platformları:
- Müşteri memnuniyeti anketi
- Çalışan anketi
- Şikayet bildirimi
- İhbar politikası
Tüm geri bildirimler ve yanıtlar da belgelenmelidir.
DÜZELT
Düzelt adımı, otelin Kontrol aşamasında tespit edilen bulgulara ve sorunlara tepki verdiği yerdir.
Herhangi bir uygunsuzluk meydana gelirse,
- Hemen kontrol etmek ve düzeltmek için harekete geçin.
- “Bu neden oldu? Yanlış giden neydi? Prosedürel eksiklikten mi yoksa insan faktöründen mi kaynaklanıyordu? Süreci nasıl iyileştirebiliriz?”, uygunsuzluğun nedenlerini ortadan kaldırmak için.
Kontrol adımı sırasında, yeni fırsatlar veya fikirler varsa veya belirlenen operasyonlarda, risklerde veya kriterlerde veya mevzuatta değişiklikler varsa, SYS prosedürlerinin gerçek iş operasyonu ile eşleşmesini sağlamak için SYS’in ilgili bir güncellemesi gereklidir. SYS’i iyileştirmek için bu proaktif eylemleri gerçekleştirmek, sürekli bir planla-uygula-kontrol et-harekete geç döngüsünü kolaylaştırır, böylece her Eylemden sonra Plan gelir.
YÖNETİŞİM VE LİDERLİK
Tesiste SYS uygulaması
SYS’i ayarlamak için, otelin üst yönetimi programla (ve GSTC’yle) ilgili liderlik ve bağlılık göstermelidir. Üst yönetim, otelin Genel Müdürü (GM), Otel Müdürü (HM) ve İcra Kurulu üyelerini ifade eder ve ayrı bir tarafa aitse potansiyel olarak mal sahibinin varlık yöneticisini dahil edebilir. SYS’in sağlam bir şekilde uygulanması için otel şunları yapmalıdır:
SYS yönetişim yapısını kurun, öncelikle SYS’in uygulanmasını gözden geçirmekten ve izlemekten sorumlu olacak sürdürülebilirlik grubunu kurun.
GM’ü bir sürdürülebilirlik grubu üyesi olarak dahil edin veya alternatif olarak, GM’ün her yıl sürdürülebilirlik grubu toplantılarına katılmasını sağlayın.
Otelin sürdürülebilirlik yönetim sistemini koordine etmekten ve yönetmekten sorumlu olacak bir Sürdürülebilirlik Ekip Lideri atayın. Üst Yönetim, Sürdürülebilirlik Ekip Lideri olmak için ilgi çekici bir kişisel karaktere sahip, sürdürülebilirlik konusunda tutkulu bir orta yönetim personeli belirleyebilir.
SYS sürdürülebilirlik grubu üyelerinin ve atanan rollerin toplu olarak şunlardan sorumlu olduğundan emin olun:
- Tesisin sürdürülebilirlik çabalarını şirketinizin politikaları ve hedefleriyle uyumlu olarak yönetmek.
- Sürdürülebilirlik eğilimleri ve çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişimle ilgili tüm geçerli mevzuatlar hakkında farkındalık geliştirmek.
- Personeli ve misafirleri tesisin sürdürülebilirlik çabalarına katılmaya motive etmek.
- Kardeş mülklerle en iyi uygulamaların paylaşılması.
- Sürdürülebilirlik raporlaması ve diğer sürdürülebilirlik iletişimi çabaları amacıyla sürdürülebilirlikle ilgili verilerin doğru kayıtlarının tutulması.
- Personel ve misafirlerin katılması için çevresel, topluluk ve bağış programları dahil olmak üzere anlamlı ve etkili sürdürülebilirlik girişimlerini belirlemek.
- Tesisin katılacağı sürdürülebilirlik ile ilgili anlamlı ve etkili ortaklıklar belirlemek.
- Devir ve mülk ekiplerinin değişmesi durumunda ek veya yeni SYS grubu üyelerinin işe alınması.
Sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik ilerlemeyi gözden geçirmek için sürdürülebilirlik grubuyla düzenli toplantılar yapın, örneğin üç ayda bir/iki yılda bir toplantılar yapın ve ayrıca ekibi motive etmenin ve ilerlemeyi tanımanın yollarını arayın.
Dokümantasyon
Otel, uygun, yeterli ve sağlam bir SYS’in mevcut olmasını sağlamak için yeterli bir şekilde dokümante edilmiş bilgileri oluşturmalı ve saklamalıdır.
- SYS ile ilgili tüm belgelerin adını, kullanımını ve durumunu listeleyen bir ana envanter geliştirilmelidir.
- Sağlam yönetim kolaylığı için merkezi bir dokümantasyon depolama konumu ayarlanmalıdır. Bu, bir mülkte veya kurumsal sunucuda olabilir ve insanların fiziksel belgelere ihtiyaç duyduğunda devam eden otel operasyonlarının gerçekliğinde yardımcı olduğu fiziksel belgelerle birlikte elektronik olmalıdır (ancak yazdırmadan önce düşünün!). Depolama daha sonra envanteri takip etmelidir, örneğin dizin içindeki klasörleri numaralandırma ve adlandırma, böylece ekip ve denetçiler başvurulan belgeleri kolayca bulabilir ve ilgili dosyaların rutin olarak doğru bir şekilde yerleştirilmesini sağlayabilir.
- Belgeler, otelin yasal uyumluluk durumunu destekleyebilecek sürdürülebilirlik politikalarını, sürdürülebilirlik prosedürlerini, talimatları, lisansları, izinleri ve ilgili kayıtları içerir. Kullanıcılar tarafından erişim ve kullanım için yalnızca en son sürüm mevcut olmalıdır. Eski sürümlere ulaşılmalıdır.
Örnekler:
Sürdürülebilirlik politikaları: Sürdürülebilirlik Politikası, Çevresel Satın Alma Politikası vb.
Sürdürülebilirlik prosedürleri: Tedarikçi Değerlendirme Prosedürü, Atık Ayırma ve Bertaraf Prosedürleri, Misafir Odası Kat Hizmetleri Prosedürü vb.
Talimatlar: Temizlik Deterjanı Kullanım Talimatı, Pestisit Uygulama Talimatı vb.
Lisanslar ve İzinler: Yapı Ruhsatı, Atıksu Deşarj İzni, Gıda Üretim İzni, Otel İşletme Ruhsatı vb.
Kayıt: Su faturaları, elektrik faturaları, atık su, katı atık izleme kayıtları vb.
BİR SONRAKİ SEVİYEYE HAZIR MISINIZ?
GSTC Kriterlerine göre belgelendirme yolculuğunuza başladığınızda, SYS bel kemiğiniz olacaktır. SYS kurulumuna baktıktan ve daha fazla kaynak ve araç aradıktan sonra, herkesin bu yolculuğu takip etmesini kolaylaştıracak bir yazılım olarak Sopex Portal‘a göz atabilirsiniz. (Sopex portal Bizix tarafından hazırlanmış nit yazılımdır)
SOPEX HAKKINDA
Sopex, turizm sektörü için Türkiye’nin önde gelen sürdürülebilirlik programı ve veri yönetimi yazılımıdır. Şirketlerin karlılığı artırmak, verileri kolaylaştırmak, trendlerin bir adım önünde olmak ve paydaşlar için etkili iletişim sağlamak için kurumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik platformlarını tasarlamalarını, uygulamalarını ve izlemelerini destekliyoruz. Turizm sektörünün en büyük işbirlikçi sürdürülebilirlik girişimlerini yönetiyor ve bu ağın gücünden yararlanarak müşterilerimize üç faaliyet sütununda değer katıyoruz:
1
Kurumsal Danışmanlık
2
Sopex Yazılımı
3
İşbirlikçi Sektör Girişimi
DANIŞMANLIK
İhtiyaçlarınızı desteklemek için her büyüklükteki turizm şirketi ile çalışıyoruz. sürdürülebilirliğin tüm yelpazesi hakkında, Otelcilik ve turizm sektöründe uzmanız ve ilgili tavsiyeler ve etkili programlar sunuyoruz.
Sopex, turizm sektörü için Türkiye’nin önde gelen sürdürülebilirlik programı ve veri yönetimi yazılımıdır. Şirketlerin karlılığı artırmak, verileri kolaylaştırmak, trendlerin bir adım önünde olmak ve paydaşlar için etkili iletişim sağlamak için kurumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik platformlarını tasarlamalarını, uygulamalarını ve izlemelerini destekliyoruz. Turizm sektörünün en büyük işbirlikçi sürdürülebilirlik girişimlerini yönetiyor ve bu ağın gücünden yararlanarak müşterilerimize üç faaliyet sütununda değer katıyoruz:
Strateji & Program Geliştirme
Bir kurumsal sorumluluk programı oluşturmak veya geliştirmekle görevlendirildiniz. Sizi tüm Çevresel, Sosyal ve Yönetsel alanlarındaki trendlere ve en iyi uygulamalara yönlendiriyoruz, alanları ve paydaşları dahil etmek, sorunlara yaklaşmak, iç komitenizi kurmak ve programlar geliştirmek için bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.
Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporlaması
Yaklaşımınızı, programlarınızı ve performansınızı tüm çevresel, sosyal ve yönetişim yönlerinde güvenilir bir şekilde iletmeniz gerekir. Küresel Raporlama Girişimleri raporlarınızın, Küresel Gayrimenkul Sürdürülebilirlik Ölçütü ve Karbon Saydamlık Projesi yanıtlarınızın raporlanması, hazırlanması ve hazırlanması dahil olmak üzere tüm süreci beraberindeki tüm hesaplamalar ve belgelerle birlikte ele alıyoruz.
Sektörel Programlar
Otel şirketlerinin yeşil toplantılar, tek kullanımlık plastik azaltma, gıda atığı yönetimi, modern kölelik eğitimi, sorumlu kaynak kullanımı ve daha fazlasını içeren programlar geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı oluyoruz. Önemli programların çevresel etkileri ile ilgili Maliyet-Fayda Analizi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi gibi hizmetler de sunuyoruz.
Hesaplamalar ve Veri Yönetimi
Karbon hesaplaması, sera gazı envanterleri, çeşitli BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilgili hedeflerin izlenmesi ve analizi her zaman verilerle çalışmayı gerektirir. Veri analizini kolaylaştırarak ve size her türlü sürdürülebilirlik verisini ve içeriğini izlemek, ölçmek ve raporlamak için araçlar sağlayarak zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlayabiliriz.
Hedef Belirleme
İyi bir kurumsal sorumluluğun ölçütü “hedefler belirlediniz mi?” sorusuyla başlar. Bunlar, karbon emisyonlarının azaltılmasını, enerji ve su azaltımını ve sosyal güdümlü hedefleri içerebilir. Firmanız için Temel Danışmanlık, analitik adımlar ve veri yönetimi, Bilime Dayalı Hedefler de dahil olmak üzere ilgili amaç ve hedeflere yönelik ilerleme süreçlerinize danışmanlık yapabiliriz.
Kıyaslama
Şirketiniz, kurumsal platformunuz, tesisiniz, mekanınız veya portföyünüz emsalleri ve rakiplerinizle nasıl karşılaştırılır? Yaygın uygulamalarda gecikiyor musunuz?
En iyi uygulamalarla eşit mi? İnovasyonla liderlik etmek mi? Güçlü yönlerinizi ve boşluklarınızı anlamak için sizi standartlara, meslektaşlarınıza veya diğerlerine göre değerlendirmek için özelleştirilmiş çalışmalar yürütebiliriz.
Risk & Fırsat Değerlendirmesi
İklim değişikliği ve kaynaklarla ilgili fiziksel ve düzenleyici riskler, risk yönetimi tartışmalarının ve durum tespiti çalışmalarının büyük bir bölümünü oluşturmaktadır.
Portföyünüz ölçeğinde ve bireysel olarak hizmet veriyoruz: Su, biyolojik çeşitlilik ve çeşitli Çevre konularını kapsayan yeşil politikalarla ilgili alanlara yönelik risk değerlendirmeleri.
Sıralama
Düzinelerce sürdürülebilirik yarışını kriter alan platformdaki puanlarınızı artırmak istiyorsunuz. Tam olarak neye ihtiyaç duyulduğunu biliyoruz
Puanları artırmak ve süreci kolaylaştırmak için yapılması gerekenler için yanınızdayız
Yatırımcı Talepleri ve Yıllık Başvurular
Yatırımcılarınızdan biri veya varlık yöneticilerinden bir anketi doldurmanız ve ÇSY sorunlarına nasıl yaklaştığınızı yanıtlamanız yönünde bir talep aldınız. Bu taleplere etkili bir şekilde yanıt vermenize yardımcı oluyoruz.
SOPEX PORTAL HAKKINDA
Sopex Portal, özel olarak tasarlanmış GSTC Tarafından tanımlanmış yapıya uygun, sağlam bir sürdürülebilirlik yönetimi yazılımıdır. Turizm işletmeleri için, Sürdürülebilirlik lideri ve ekibiniz için kapsamlı ancak kullanıcı dostu bir sistem sağlamaktadır. Portal, bir turizm işletmesi için GSTC sertifikası alma sürecinde ve devamında, kolay izleme ve raporlama yetenekleri sunarak zamandan tasarruf sağlar ve ilerlemeyi hızlandırır.
Tüm sürdürülebilirlik verilerinizi toplamak için tek bir yer
Enerji, su, atık, karbon, sürdürülebilir uygulamalar, verimlilik programları, topluluk ve bağış dahil olmak üzere tüm sürdürülebilirlik verilerinizi depolayın.
QR Kod ile döküman yaınlama
Halka açık, yada sadece personelinizle paylaşmak istediğiniz dökümanlarınız, Anketleriniz, politikalarınız ve raporlarınız, artık modern dünyanın kullanımına uygun bir uygulama olarak işletmenizde yerini alacak.
Eylem Odaklı Panel
Kontrol paneli, sizi güncel tutmak için ilerlemenizin, performansınızın, yapılacaklarınızın, eksik verilerinizin ve en son trend verilerinizin anlık görüntüsünü sağlar.
Temel metriklerin otomatik hesaplanması
Tesislerin karbon ayak izi otomatik olarak hesaplanır ve kullanılan oda ve misafir konaklaması gibi sektöre özel temel ölçümlere portal üzerinden erişilebilir.
Sürekli gelişen özellikler
Herkesin sürdürülebilir uygulamalarda yetkin olmadığını anlıyoruz. Portal, düşük zorluk seviyelerinden yüksek zorluk seviyelerine kadar çeşitli sürdürülebilir uygulamalar hakkında bir kaynak kütüphanesi olarak kullanılabilir.
Takip Kolaylığı
Verimlilik projelerinizi, topluluğunuzu ve işletmeniz için hayırsever bağış faaliyetlerinizi takip edin ve tüm Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kapsayan, birimler ve para birimi ile uyumlu hale getirilmiş eksiksiz bir portföy.
İşletme için istenilen sayıda kullanıcı ve yetkilendirme esnekliği
Bir işletmede sürdürülebilir uygulamanın tüm işlevsel alanları kapsadığını biliyoruz. Böylece işletmeniz, ek ücret ödemeden ön büro, kat hizmetleri ve teknik servis alanlarından kullanıcılar tarafından yönetilebilir.
Kolay Raporlama Özelliği
Müşterilerin turizm işletmelerinde birkaç saniye içinde alınabilecek bir çevresel ayak izi raporu talep etmesi yaygın bir uygulama haline geliyor.
Karbon Ölçüm Girişimi (HCMI) formatı, otel konaklamalarının ve toplantılarının karbon ayak izinin tutarlı ve şeffaf bir şekilde standartlaştırılmış bir şekilde hesaplanması ve iletilmesidir.