Şirketinizin Bir Hikayesi Varmı ve Nasıl Anlatıyorsunuz?

Şirketinizin Bir Hikayesi Varmı ve Nasıl Anlatıyorsunuz?

Marka hikayesi anlatımı, günümüzde stratejik bir öneme sahiptir. Hikâye anlatma yalnızca bir şirketin ne yaptığını değil, kim olduğunu ve nedenini de okurlarının duygularına aynı anda dokunmalarını aktarmalıdır.

Harika bir hikâye anlatımı, okuyucunun bir şeyler hissetmesini sağlamakla başlar. Marka hikayesi anlatımında ustalaşmak kolay değildir. İçerik stratejinizi geliştirmenize ve etkileşimi artırmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu verebiliriz. Şirketinizin Bir Hikayesi Varmı ve Nasıl Anlatıyorsunuz?

# 1: Müşterilerin duygularıyla bağlantı kurun

Hikâye anlatma, kim olduğunuzu şirket olarak iletmeli ve yalnızca yaptığınız işe odaklanmamalıdır. Markanızın hikayesini geliştirmek, duyguların gücüne dokunmayı ve tüketicilerinizle kişisel bir düzeyde bağlantı kurmayı içerir. Okuyucularınızın bir şeyler hissetmesini sağlayın. Duygular marka ilgisini geliştirir.

Sadık müşteriler, duygusal bir bağ hissederlerse anlamlı ve elverişli alternatifler varken bile sizi tercih ederler.

Artan müşteri bağlantıları ile satışların daha da artmasına neden olan yedi duygu var. Bunlar; korku, hayal kırıklığı, umut, heyecan, öfke, eksiklikten korkma ve ilk olma arzusu. Hikayenizi, tüketiciyi bu duygulardan biriyle bağlantı kuracak şekilde anlatabilirseniz, bir satış yakalayabilirsiniz.

# 2: Tüketiciler, vicdan sahibi markalara sadıklar

Markanızı benzersiz kılan şey nedir, dünyaya göstermeniz gerekir.

Tüketicileriniz gibi düşünmeyi ve onların sorunlarına cevap vermeyi öğrenmek ilk adımdır. Tüketicilerinizi etkileyebilecek haberler hakkında beyin fırtınası yapmaktan ve ekibinizle iş birliği yapmaktan korkmayın. Hikâye anlatıcılığınızı, tüketicilerinizin dünyasında meydana gelen trendleri ve güncel sorunları net bir şekilde anladığınızı gösterin. İşte iletişiminizi nasıl haber alıntılarına dönüştürebileceğiniz:

Sorunu Hızla Belirleyin: Bugünün tüketicileri mesajlarla bombalanmayı seviyor. İstatistikler, markaların tüketicinin dikkatini çekmek için sekiz saniyesi olduğunu gösteriyor. Mesajı hemen yanıtlamalısınız. Sorunlarını anladığınızı ve bir çözüm sağlayabildiğinizi göstererek tüketicilerinizi kazanın.

Güncel Olun: Bugün aklınızdaki ana başlık ne? Markanızla ne zaman ve nerede olursanız olun bağlantı kurmak için mevcut başlıkları ve sosyal eğilimleri inceleyin ve analiz edin. Bu bilgi seviyesini göstermek, tüketicileri meşgul etmek için ikna edici bir yoldur.

Misyonunuzu Paylaşın: Toplumdaki marka sorumluluğunuzu tanımlayın. Kurumsal göreviniz nedir? Markanız hangi sorunların arkasında duruyor ve bu nedenleri nasıl destekliyorsunuz? Yaptığınız işi paylaşan iletişimleri oluşturun ve basılı, çevrimiçi ve sosyal kanallar üzerinden yayınlayın.

Durun: Tüketiciler, vicdan sahibi markalara sadıklar ve gerçeğe sahip olan şirketlere olumlu cevap veriyorlar.

# 3: Teknolojiyi İyi Kullanın

Teknoloji, tüm hikâye anlatma çabalarının merkezinde olmalıdır. İlk konseptten anahtar kelimeleri optimize etmeye kadar, teknoloji marka mesajınızı tüm kanallarda yaygınlaştırabilir. Maksimum sonuç elde etmek için, marka hikâye anlatıcılığına yaptığınız teknoloji yatırımınız şunları içermelidir:

Kullanım Kolaylığı: İçeriği yayınlamanıza ve tüketici yorumlarına hızlı ve kolay bir şekilde yanıt vermenize olanak sağlayan bir platformla yönetilen birden fazla web sayfasını, resmi ve sohbeti aynı anda barındırmak çok önemlidir.

Kanallar Arası Dağılım: Markanızın her kanalda yayınlamanıza izin veren bir çözüme ihtiyacı var. Tüketiciler istedikleri zaman ve heryerde markalardan haber almak isterler; bu nedenle, mesajınızı istedikleri zamanda istedikleri cihaza iletmiyorsanız, markanız tutarlı bir kullanıcı deneyimi sağlamıyor demektir.

Ölçüm Araçları: Başarılı pazarlamacılar, içeriğin nasıl ve nerede tüketildiğini analiz etmenin önemini anlar. Başarınız için bir anahtar, ölçüm araçları belirli iletişimin düşük performans gösterdiğini bildirdiğinde içeriği buna göre ayarlamaktır.

Bir cevap yazın

KAPAT
×
×

Sepet

1
Merhaba,
Yardıma ihtiyacınız var mı?
Powered by